سفارش تبلیغ
صبا ویژن
پردازش ابری و امنیت در آن
بخشندگی و دلاوری، صفاتی ارجمند هستند که خداوند سبحان، آنها را در وجود هرکه دوستش بدارد و آزموده باشد، می نهد . [امام علی علیه السلام]
فرصت ها مانند ابر درگذر هستند، فرصتهای نیک را غنیمت شمارید

>>احسان کرمی فرد ( دوشنبه 89/3/17 :: ساعت 10:53 صبح)

چند دلیل وجود دارد که ممکن است با استناد به آن ها شما نخواهید از Cloud Computing استفاده کنید. در این جا به ریسک های مرتبط با استفاده از Cloud Computing اشاره می کنیم:


ـ نیاز به اتصال دائمی به اینترنت دارد: در صورتی که شما نتوانید به اینترنت متصل شوید، غیر ممکن خواهد بود. از آن جائی که شما باید برای ارتباط با برنامه های کاربردی و اسناد خود به اینترنت متصل باشید نمی توانید به هیچ چیزی، حتی اسناد خودتان دسترسی پیدا کنید. نبود یک ارتباط اینترنتی، به معنای نبود کار است. وقتی شما آف لاین هستید،
Cloud Computing کار نمی کند.


ـ با اتصال های اینترنتی کم سرعت کار نمی کند: به همان شکلی که در بالا اشاره شد، یک ارتباط اینتر نت کم سرعت نظیر نمونه ای که در سرویس های
Dial-up دیده می شود، در بهترین حالت، استفاده از Cloud Computing را با درسرهای فوق العاده همراه می کند و اغلب اوقات، استفاده از آن غیر ممکن می سازد. برنامه های کاربردی تحت وب و همچنین اسنادی که بر روی ابر ذخیره شده اند برای دانلود شدن به پهنای باند بسیار زیادی نیاز دارند. اگر شما از یک ارتباط اینترنتی Dial-up استفاده می کنید، اعمال تغییر در یک سند یا رفتن از یک صفحه به صفحه دیگر همان سند ممکن است برای همیشه به طول بینجامد. و البته در مورد بار شده یک سرویس غنی از امکانات حرفی نمی زنیم. به عبارت دیگر، Cloud Computing برای افرادی که ازاینترنت باند پهن استفاده نمی کنند، نیست.


ـ می تواند کند باشد: حتی در یک ارتباط اینترنتی سریع نیز، برنامه های کاربردی تحت وب می توانید گاهی اوقات کند تر از دسترسی به همان برنامه نرم افزاری ازطریق یک پی سی دسک تاپ باشند. تمام جنبه های یک برنامه، از جمله اینترفیس و سند فعلی، باید بین کامپیوتر یا کامپیوترها موجود بر روی ابر مبادله شود. اگر در آن لحظه، سرورهای ابر در معرض تهیه نسخه پشتیبان باشند یا اگر اینتر نت یک روز کند را پشت سر بگذارد، شما نمی توانید به همان دسترسی سریعی که در یک برنامه دسک تاپ وجود دارد، برسید.

 

ـ ویژگی ممکن است محدود باشند: این وضعیت در حال تغییر است اما بسیار ی از برنامه های کاربردی مبتنی بر وب به اندازه همتای دسک تاپ خود دارای ویژگی ها و امکانات غنی نیستند. به عنوان مثال، شما می توانید کارهای بسیار زیادی با برنامه Powerpoint انجام دهید که امکان انجام همه آنها توسط برنامه ارائه Google Docs وجود ندارد. اصول این برنامه ها یکسان هستند، اما برنامه کاربردی که بر روی ابر قرار دارد فاقد بسیاری از امکانات پیشرفته Powerpoint است. اگر شما یک کاربر با تجربه و حرفه هستید، ممکن است نخواهید از Cloud Computing استفاده کنید.


ـ داده ها ذخیره شده ممکن است از امنیت کافی برخوردار نباشند: با استفاده از
Cloud Computing، تمام داده ها شما بر روی ابر ذخیره می شوند. این داده ها تا چه حد ایمن هستند؟ آیا کاربران غیرمجاز می توانند به داده ها مهم ومحرمانه شما دسترسی پیدا کنند؟ کمپانی های Cloud Computingاظهار می کنند که داده ها امن هستند اما هنوز برای اطمینان کامل از این موضوع خیلی زود است. از نظر تئوری، داده های ذخیره شده بر روی ابر ایمن هستند و بین چندین ماشین توزیع شده اند. اما درصورتی که داده ها شما مفقود شوند، شما هیچ نسخه پشتیبان فیزیکی یا محلی در اختیار نخواهید داشت (مگر این که تمام اسناد ذخیره شده بر روی ابر را بر روی دسک تاپ خود دانلود کنید که معمولاً کاربران کمی چنین کاری می کنند). به سادگی بگویم، اتکا به ابر، شما را در معرض خطر قرار می دهد.


  نوشته های دیگران ()
 
فهرست ها
 RSS 
خانه
ارتباط با من
درباره من
پارسی بلاگ

بازدید امروز: 11
بازدید دیروز:  5
مجموع بازدیدها:  63986
منوها
» درباره خودم «


پردازش ابری و امنیت در آن
احسان کرمی فرد
با سلام.من احسان کرمی فرد دانشجوی رشته نرم افزار هستم. من در این وب سعی کردم با جمع آوری مطالب از منابع معتبر،مطلب کاملی از پردازش ابری و امنیت آن را در اختیار شما کاربران عزیز قرار دهم.امیدوارم که مطالب این وب مورد رضایت شما قرار بگیرد.

» پیوندهای روزانه «

تازه های دنیای آی تی [35]
فناوری برتر آینده 10 [55]
فناوری های جدید [32]
اخبار دنیای کامپیوتر [33]
آموزشکده فنی پسران یاسوج [9]
آموزشکده فنی دختران یاسوج [21]
پردازش ابری [186]
پردازش ابری 1 [159]
پردازش ابری 2 [93]
پردازش ابری 3 [92]
پردازش ابری 4 [81]
پردازش ابری 5 [124]
نرم افزار امنیت پاندا [54]
امنیت در پردازش ابری [239]
امنیت در پردازش ابری 1 [183]
[آرشیو(21)]


» آرشیو مطالب «

خرداد 1389

» لوگوی وبلاگ «


» لوگوی دوستان «