سفارش تبلیغ
صبا ویژن
پردازش ابری و امنیت در آن
هرکس خود را نشناسد، به غیر خود نادانتر باشد . [امام علی علیه السلام]
فرصت ها مانند ابر درگذر هستند، فرصتهای نیک را غنیمت شمارید

>>احسان کرمی فرد ( شنبه 89/3/1 :: ساعت 12:31 عصر)

اما مهمترین عیب پردازش ابری همان ناامن بودن اطلاعات و نفوذ پذیری آن است.این قسمت مربوط به بحث امنیت در پردازش ابری می باشد، که در زیر به آن می پردازیم.

قبل از اینکه به بحث امنیت در پردازش ابری بپردازیم،ابتدا مفهومی از امنیت را بیان خواهیم نمود.

امنیت چیست؟
مفهوم امنیت در دنیای واقعی برای بسیاری از ما حیاتی است در دوران ماقبل تاریخ، امنیت عبارت بود از اصول حفظ بقا؛ نظیر امنیت در برابر حملة دیگران یا حیوانات، و نیز امنیت تأمین غذا.
موضوعات مطرح در حوزة امنیت اطلاعات مفاهیم رایانه ، شبکه و امنیت داده ها در فضای سایبر همانند دنیای واقعی هستند، ولی مکانیزمهای پیاده سازی روالهای مرتبط با آنها متفاوت است . مثلا برای استفاده از حسابهای کاربری که اجازة دسترسی به اطلاعات یا خدمات را فراهم می آورند، به جای کلیدهای فیزیکی یا الکترونیکی، دارای شناسة کاربری 42 و رمز عبور 43 هستیم و بجای استفاده از پاکتهای دربسته برای انتقال اطلاعات می توانیم دادة انتقالی را به نحوی رمزگذاری کنیم که توسط افراد ناشناس، غیرقابل خواندن باشد.

امنیت در پردازش ابری:

تنها نگرانی پردازش ابری ، امنیت اطلاعات و نفوذ پذیری این سیستم است. در صنعت IT اولین عاملی که موفقیت یک سیستم را تضمین می کند ، امنیت اطلاعات است. در واقع دغدغه‌ی اصلی و کلیدی در پردازش ابری، امنیت اطلاعات است. کاربران کنترلی بر اطلاعات خود ندارند و نمی‌دانند اطلاعات آنها کجا و چگونه نگهداری می‌شود، و همین امر موجب می شود تا کاربران نسبت به امنیت پردازش ابری زیاد مطمئن نباشند.

اگر از شما بخواهند که اطلاعات خود را به شخصی بدهید تا از آنها مراقبت کند ولی شما در هر جایی و هر زمانی که باشید بتوانید به اطلاعاتتان دسترسی پیدا کنید، آیا شما این کار را انجام خواهید داد؟ مطمئنا اگر دلایلی مبنی بر امن بودن اطلاعات برای شما وجود داشته باشد شما می پذیرید. ولی اگر دلایل دیگری مبنی بر ناامن بودن این کار وجود داشته باشد،شما چه کاری انجام می دهید؟


  نوشته های دیگران ()
 
فهرست ها
 RSS 
خانه
ارتباط با من
درباره من
پارسی بلاگ

بازدید امروز: 0
بازدید دیروز:  5
مجموع بازدیدها:  63975
منوها
» درباره خودم «


پردازش ابری و امنیت در آن
احسان کرمی فرد
با سلام.من احسان کرمی فرد دانشجوی رشته نرم افزار هستم. من در این وب سعی کردم با جمع آوری مطالب از منابع معتبر،مطلب کاملی از پردازش ابری و امنیت آن را در اختیار شما کاربران عزیز قرار دهم.امیدوارم که مطالب این وب مورد رضایت شما قرار بگیرد.

» پیوندهای روزانه «

تازه های دنیای آی تی [35]
فناوری برتر آینده 10 [55]
فناوری های جدید [32]
اخبار دنیای کامپیوتر [33]
آموزشکده فنی پسران یاسوج [9]
آموزشکده فنی دختران یاسوج [21]
پردازش ابری [186]
پردازش ابری 1 [159]
پردازش ابری 2 [93]
پردازش ابری 3 [92]
پردازش ابری 4 [81]
پردازش ابری 5 [124]
نرم افزار امنیت پاندا [54]
امنیت در پردازش ابری [239]
امنیت در پردازش ابری 1 [183]
[آرشیو(21)]


» آرشیو مطالب «

خرداد 1389

» لوگوی وبلاگ «


» لوگوی دوستان «